paidospaidos
  • Ciutat d'Alba
  • Collserola
  • El Pinar
  • Gerbert d'Orlhac
  • Joan Maragall
  • L'Olivera
  • La Floresta
  • La Mirada
  • Pi d'en Xandri
  • Pins del Vallès
  • Pla i Farreras
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
Carregant
Casals Nadal 2018 Informació Inscripcions

Aprendre a saber, aprendre a fer, aprendre a ser, aprendre a conviure i aprendre a emprendre; són els eixos fixats pel pla europeu per a l'educació i el desenvolupament integral de les persona. 

El teatre ens serveix d'eina per treballar aspectes importants com el saber escoltar, la concentració, el respecte i la tolerància, l'empatia, l'autocrítica, la confiança, la creativitat, l'expressió de sentiments i opinions, el treball en equip o el parlar en públic entre uns altres. 

A través de la representació, i d'una forma lúdica, els alumnes desenvolupen habilitats emocionals i creatives, habilitats cada vegada més valorades en la formació integral de les persones. 

L'extraescolar de teatre l'imparteix el Miguel González. Llicenciat en Ciències de la Comunicació, Diplomat Instructor de la Llengua Anglesa, mim i actor. Cofundador de ‘Brou d’Arts’, entitat que li ha permès desenvolupar-se i formar-se en la docència teatral durant més de 10 anys. Ha obtingut premis en diferents festivals i concursos teatrals. Ha impartit cursos i xerrades en diferents països sobre el valor del teatre en la formació integral de les persones així com el foment del teatre com a transmissor de la cultura. A més és pare de dos nens dels quals segueix aprenent.

  • L'educació emocional i el foment de la creativitat són objectius clau en les nostres classes de teatre i es treballen potenciant l'actitud positiva, la motivació i el respecte.  

  • Treballant les emocions dels personatges aconseguim entendre les seves motivacions i empatitzar amb ells per poder defensar diferents situacions i sentiments.

Durant les sessions, el primer que fa el professor és fer un diagnòstic de com estan els seus alumnes emocionalment, detectar possibles conflictes, del grup o individuals. 

Comencem amb exercicis d'escalfament per brindar l'oportunitat de preparar cos i ment, així com de generar un ambient en què ens sentim còmodes. Ens ajuda a concentrar-nos. 

Una vegada estem preparats, comencem la classe. El tema del dia pot ser: els personatges, les històries, els animals, el conte, la improvisació, els oficis, els conflictes, el llenguatge gestual, la veu, l'escenografia, etc. 

Al final de la classe hi ha un moment de relaxació i valoració de la sessió. És important que l'alumne avaluï l'activitat, si li ha agradat més o menys, si ha après coses noves, com s'ha sentit. L'esperit crític i autocrític prèn especial importància.

Les representacions en l'escenari i en públic són un moment molt especial en qualsevol activitat teatral. És una oportunitat de autoavaluar-nos i sentir com som capaços d'enfrontar-nos i superar situacions complicades. Si bé el resultat de l'obra no és el més important, si ho és el procés que ens ha portat fins a aquí. 

Al llarg del curs s'ofereix una mostra del treball desenvolupat durant les sessions.

  • La Floresta
  • Pi d'en Xandri
  • Gerbert d'Orlhac
  • Pureza de María
  • Santa Isabel