paidospaidos
  • Ciutat d'Alba
  • Collserola
  • El Pinar
  • Gerbert d'Orlhac
  • Joan Maragall
  • L'Olivera
  • La Floresta
  • La Mirada
  • Pi d'en Xandri
  • Pins del Vallès
  • Pla i Farreras
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
Carregant
Casals Nadal 2018 Informació Inscripcions

Image title

Activitat vinculada a la Batuescola

La vessant pedagògica de la percussió és un recurs habitual en moltes cultures i projectes educatius, i nosaltres l’entenem com una peça clau de l’aprenentatge musical ja que desenvolupa la intel·ligència, la motricitat, l’escolta activa, el saber estar i la socialització des d’una vessant sempre lúdica. 

La Batuescola compta amb un equip de professionals qualificats i formats específicament per al desenvolupament de l'activitat.

  • Formar en música partint del ritme. 

  • Treballar les relacions socials a través del grup. 

  • Aprendre a comunicar-nos amb el llenguatge musical. 

  • Conèixer diversos instruments de percussió. 

  • Adquirir nocions bàsiques de lectoescriptura musical. 

  • Conèixer i aprendre ritmes d’arreu del món.

  • Integrar el cos i el moviment a l’aprenentatge del ritme i la seva interpretació.

  • Educar l’oïda i el ritme interior de cadascú. 

  • Crear nous ritmes i composicions. 

  • Dotar d’eines per un oci col·lectiu, cultural i saludable.

La metodologia es nodreix de les corrents pedagògiques musicals d’Orff-Schulwerk, Dalcroze i Willems, i té una bona part de collita pròpia. Entenem la música com un llenguatge artístic essencial i transversal, inherent en la nostra espècie i impossible d’aïllar de la resta d’arts i d’assumptes que configuren la nostra vida. 

En els grups de sensibilització musical a través de la percussió treballem sempre a partir de jocs i dinàmiques musicals concretes que anem ampliant progressivament durant el curs. Anem adquirint hàbits lúdics, i descobrim la música i el ritme que amaga cada acte quotidià. La manera d’aconseguir un aprenentatge és implicar-nos emocionalment en cada activitat, i és per això que treballem sobre tot tipus d’elements, conceptes i suports que ens són propers: dibuixos, quadres, contes, llibres, cançons, audicions, objectes, animals... Descobrim, llegim, interpretem i creem a través d’aquests recursos, sumant cada individualitat per reforçar el procés grupal.

  • La Floresta
  • Joan Maragall
  • Pins del Vallès
  • Pi d'en Xandri
  • L'Olivera
  • Ciutat d'Alba
  • La Mirada