paidospaidos
  • Ciutat d'Alba
  • Collserola
  • El Pinar
  • Gerbert d'Orlhac
  • Joan Maragall
  • L'Olivera
  • La Floresta
  • La Mirada
  • Pi d'en Xandri
  • Pins del Vallès
  • Pla i Farreras
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
Carregant
Casals Nadal 2018 Informació Inscripcions

Amb aquest taller pretenem introduir els nens/es  en el món de la música. Treballarem diferents aspectes com la veu, el ritme, l'oïda, el moviment corporal i la imaginació.

  • La veu: Treballarem la veu aprenent cançons d’arreu del món, en diferents idiomes, i aprendrem a veure-la com un dels instruments que sempre ens acompanya, així com les mans. Practicarem cançons ja conegudes pels infants i d’altres de noves, les quals us farem arribar a les famílies per tal que les pugueu practicar tots junts a casa.

  • El ritme: Aprendre a seguir i crear el ritme de la música.  Es faran activitats amb instruments de percussió. Els nens/es hauran d'escoltar els ritmes exposats i després hauran d'imitar el ritme amb l'instrument que tinguin. 

  • L'oïda: Reconèixer els sons i les imatges d'alguns instruments i les qualitats del so (fort-fluix, lent-ràpid, agut-greu...). Primer els nens/es hauran de conèixer l'instrument; com es diu, com és, i finalment  com sona i sobretot com es toca. Aprendran a diferenciar els diferents tipus de sons. 

  • També treballarem el silenci com element de la música. Farem música amb silencis, perquè entenguin que també sona. 

  • Moviment corporal: Seguir la música amb tot el cos, amb l'ajuda de les extremitats i jugant molt amb els moviments naturals i espontanis. Farem jocs de relaxació amb la música, fent moure totes les extremitats (estirats al terra, donant voltes, aixecant els braços les cames i, en general, fent servir tot el cos).

  • Imaginació: Fomentar la creativitat del nen, deixant-lo crear un ritme o una dansa totalment espontània i utilitzant la seva imaginació envers a una música: que el nen/a toqui un ritme i que els altres l'imitin, ballar una música com ell/a vulgui i els altres l'imitin, dibuixar i pintar amb la música de fons per estimular la seva creativitat... Això fa que tot el treballat anteriorment com el ritme, l’oïda i el moviment, es reflexi en aquesta creació.

Algunes de les activitats que anirem duent a terme i que estan relacionades amb aquests blocs són: 

  • “L’oca musical”: on el nen/a només podrà avançar si toca l’instrument mostrat a la casella en la que es troba. 

  • “El trencaclosques musical”: entre tots/es, construirem un  trencaclosques gegant on hi sortiran diferents instruments. A part, també comptarem amb sobres numerats. Cada infant llençarà el dau gegant, li tocarà una fitxa d’un sobre i, a partir d’aquí, haurà d’identificar l’instrument i la família a la qual correspon.

  • Tallers relacionats amb les festes tradicionals (castanyada, Nadal, Carnestoltes, Pasqua...) o amb les estacions de l’any.

  • “Toca-Toca”: a partir d’una bossa sorpresa, esbrinarem què s’hi troba. 

  • Descobrirem i utilitzarem diferents materials que ens proporciona el nostre entorn i veurem que amb tots ells també podem fer música (per exemple, sortirem al pati, agafarem sorra i pedretes i veurem que podem construir nosaltres mateixos una maraca)

  • Cada dia, l’última part de cada sessió, la dedicarem a “l’orquestra”, on escollirem diferents instruments i un director, que és el que ens guiarà mentre toquem. 

  • Tots aquests treballs es faran al ritme que requereixi l'evolució del grup dividint la classe de forma dinàmica en aquestes seccions, incloent una part per a fer un petit àlbum-recull de les activitats que es desenvolupin durant la classe juntament amb la creació de petits d’instruments, gaudint del treball en grup, el companyerisme i la igualtat.

  • Gerbert d'Orlhac