paidospaidos
  • Ciutat d'Alba
  • Collserola
  • El Pinar
  • Gerbert d'Orlhac
  • Joan Maragall
  • L'Olivera
  • La Floresta
  • La Mirada
  • Pi d'en Xandri
  • Pins del Vallès
  • Pla i Farreras
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
Carregant
Casals Nadal 2018 Informació Inscripcions

Image title

Activitat vinculada a Centre de Ioga Carles Claramunt

El Programa “Ioga en família” penja d'un apassionant projecte dissenyat amb la finalitat d'apropar a les escoles la pràctica del Ioga entre els petits (nens i nenes entre 4 i 13 anys).

Centres de Ioga Carles Claramunt ofereix a les famílies la possibilitat de compartir amb els seus fills una activitat divertida en un espai diferent a l'habitual.

La proposta dissenyada des d'un plantejament pedagògic compta amb programes exclusius i amb professorat qualificat i especialitzat en la formació de Ioga per a nens i grans.

Prendre consciència del propi cos, desenvolupar la capacitat d'atenció i la concentració, així com aspectes tan importants com la relaxació, la respiració, la concentració i la presa de consciència del propi cos, són els pilars fonamentals de la nostra proposta pedagògica.

Els beneficis de la pràctica del Ioga en família es fan evidents des de l'inici de la mateixa. El respecte, l'entesa, la tendresa, l'acostament, el treball en equip..., exempts de violència i de competitivitat, milloren la relació i la convivència entre pares i fills. 

El fet d'aprendre a expressar d'una manera natural allò que sentim, desitgem o ens inquieta, mostrant-nos tal com realment som des de la sinceritat i la confiança, fa desaparèixer les barreres i millora l'enteniment. 

Les tècniques emprades per Centres de Ioga Carles Claramunt potencien la imaginació i la creativitat dels alumnes (en aquest cas, pares i fills). Treballant aspectes importants com la lateralitat, la coordinació, l'enfortiment dels ossos, la flexibilitat i la tonificació muscular.

La metodologia pedagògica aplicada per Centres de Ioga Carles Claramunt pretén els següents objectius:

A nivell físic:

1- Desenvolupament i destresa dels músculs motors. 

2- Flexibilitat en les articulacions.

3- Millora dels hàbits posturals de la columna vertebral. 

4- Massatge dels òrgans interns.

5- Millora en els hàbits respiratoris.

6- Estimulació de la circulació sanguínia.

7- Millora de l'autoestima.

8- Disminució del nivell d'estrès provocat pel dia a dia.

9- Perfeccionament dels sentits.

10- Agilitat i enteresa.

11- Calma i relaxament.

12- Estirament i tonificació.

A nivell Psicològic:

Gaudir amb el compartiment d'una activitat lúdica en família.

Desconnexió de l'entorn habitual.

Eliminació d'interferències i d’elements distorsionadors.

Fomentar la relació entre pares i fills des del respecte mutu i el tracte d'igual a igual.

Millorar l’enteniment i la comprensió generacionals.

Fomentar el treball individual i en equip.

Millorar la comunicació interpersonal entre els membres de la unitat familiar...

Presa de consciència.- L'inici de cada sessió comportarà tècniques d'introducció concretes, relaxació, meditació, cants de mantres, kirtans ... que facilitaran la presa de consciència dels participants i els connectarà amb l'aquí i l’ara.

Preparació abdominal, cervical i pulmonar.- Prèvies a la realització de les asanes, són indispensables per a la correcta realització de les mateixes.

Preparació vertebral.- En forma d'exercicis o karanes (exercicis encadenats) afavoreixen la flexibilitat de la columna vertebral i l’esquena.

Asanes (postures) .- Són introduïdes en cada sessió de forma clara i creativa. A l'efecte de la seva correcta realització, són supervisades permanentment pels professors per tal d'aconseguir els màxims beneficis físics i psicològics.

Gestió de les emocions.- L'atenció, la concentració, la comprensió..., seran treballats subtilment mitjançant relats, metàfores, contes i històries relacionats amb cada postura.

Respiració.- Una altra apartat molt important és la respiració. La respiració és un element clau per a la realització del les postures. S'aprèn les diferents parts del cos que intervenen en la respiració, com ara el diafragma, el múscul més important en aquest procés, quina és la seva funció i com intervé.

Relaxació.- Després d'uns exercicis dinàmics, hi ha també uns moments de relaxació on s'experimenta uns minuts de calma i relax. S'aprèn a relaxar cada part del cos i també la ment i les emocions. A través de visualitzacions i narració de contes s'experimenta la sensació de tranquil-litat i harmonia entre cos i ment.

Cada sessió de 1h 15´ constarà de:

  • 10 Minuts de relaxació o concentració inicial.

  • 10 Minuts de preparació pulmonar. 

  • 15 Minuts de exercicis d´escalfament vertebral y articular per estirar el cos i desbloquejar-lo.

  • 30 Minuts de pràctica d´Asanes (postures d’efecte glandular).

  • 10 Minuts de relaxació o meditació. 

Roba còmoda i mitjons.

  • Joan Maragall