paidospaidos
  • Ciutat d'Alba
  • Collserola
  • El Pinar
  • Gerbert d'Orlhac
  • Joan Maragall
  • L'Olivera
  • La Floresta
  • La Mirada
  • Pi d'en Xandri
  • Pins del Vallès
  • Pla i Farreras
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
Carregant
Casals Nadal 2018 Informació Inscripcions

Image title

Activitat vinculada a l'OMET

La pràctica de l'atletisme millora les capacitats condicionals i coordinatives individuals. Facilita el desenvolupament físic, contribueix  a la formació de la personalitat i posa en coneixement la pràctica de diferents modalitats: salts longitudinals i verticals, llançaments, curses de velocitat i resistència. Aquesta àmplia gamma de modalitats facilita que els seus practicants adquireixen un gran nombre d’habilitats motrius i esportives, transferibles a altres esports.

  • Contribuir al desenvolupament integral de la persona.

  • Apreciar la pràctica esportiva com afavoridora d'un estil de vida saludable.

  • Entendre l'esport com una forma important de relacionar‐se socialment.

  • Afavorir l’adquisició de valors i normes de respecte vers les altres companys i l'entorn 

  • Aprendre a acceptar els èxits i els fracassos com a part de la nostra vida. 

  • Ajudar a entendre l'esport en un sentit molt ampli de formació i no només de competició. 

  • Fomentar la pràctica d'aquest esport.

  • Millora de la coordinació motriu. 

  • Desenvolupament de la flexibilitat. 

  • Aconseguir consciència segmentària. 

  • Aprenentatge del saber competir. 

  • Necessitat de fer sempre l'escalfament. 

  • Desenvolupar destreses bàsiques motrius ( curses curtes, córrer, saltar, canvis direcció i sentit). 

  • Domini de la tècnica de carrera.Capacitat de modificar la freqüència i l’amplitud.Desenvolupament de les qualitats físiques bàsiques: resistència aeròbica, velocitat, flexibilitat i força general.

  • Exposicions clares i senzilles que cridin l'atenció de l'esportistaMotivació personal. 

  • Conèixer l'aplicació pràctica del que s'està ensenyant. 

  • Reforçar amb estímuls positius. 

  • Sempre anar de poc a molt i de senzill a complex.La variació d'activitats i la utilització del joc col·lectiu fa el treball molt més divertit i motivador. 

  • Per edats hi ha dos nivells: 

    • Nivell poliesportiu  ( categoria benjamí, 8-9 anys). Es fa un treball més generalitzat, a partir de formes jugades i que es van concretant amb exercicis més analítics sense deixar de banda el component motivador. 

    • Nivell d’iniciació  (categoria aleví, 10 a 12 anys). Es fa un treball una mica més específic i tècnic.

La competició que complementa l’activitat es divideix en diferents blocs: 

  • Primer bloc: Crossos.Participació en els diferents crossos comarcals (de novembre a gener): Sant Cugat, Terrassa, Castellbisbal i Rubí. 

  • Segon bloc: Lliga d’Atletisme Escolar. La Lliga consta de 4 jornades (de desembre a maig). Es participa en equips de 3 a 6 atletes a la Lliga d’Atletisme Escolar que es realitza a la pista d’atletisme de la ZEM la Guinardera.  

  • Tercer bloc: Campionat local “Jugant a l’atletisme”. Competició per escoles que es participa per equips de 5 atletes; en el qual s’han de realitzar unes proves individuals i d’altres en format de relleus. Consta d’una sola jornada. 

  • Quart bloc: Proves de la Federació Catalana d’Atletisme. També hi ha la possibilitat de participar a les proves de pista a l’aire lliure (velocitat, salts, llançaments i relleus) que coordina directament el Club Muntanyenc Sant Cugat. 

  • Collserola
  • Joan Maragall
  • Pins del Vallès
  • Pi d'en Xandri
  • Gerbert d'Orlhac
  • Pureza de María
  • Ciutat d'Alba