paidospaidos
  • Ciutat d'Alba
  • Collserola
  • El Pinar
  • Gerbert d'Orlhac
  • Joan Maragall
  • La Floresta
  • La Mirada
  • Pi d'en Xandri
  • Pins del Vallès
  • Pla i Farreras
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
L'Olivera L'Olivera

Amb les activitats extraescolars pretenem anar més enllà d’oferir un servei d’activitats, per això hem estat pioners en vincular les activitats a entitats del teixit municipal. Així, fer una activitat extraescolar és una oportunitat per generar identificació entre l’infant i la família amb el seu entorn. 

El vincle entre entitat i Paidos s’estableix mitjançant un conveni de col.laboració, en el que Paidos aporta el projecte genèric, la coordinació pedagògica, la gestió operativa, seguiment i avaluació del projecte i l’estructura organitzativa; i l’entitat el programa de l’activitat, la metodologia, el personal tècnic i les activitats extraordinàries fora del centre per fomentar la identificació del nen/a amb l’entitat i amb Sant Cugat. 

Actualment tenim convenis amb més de 30 entitats, podeu consultar-les a la secció d’amics i col·laboradors/es. 

Els trets principals de la proposta són: 

  • Qualitat: associant-nos amb entitats especialitzades. 

  • Continuïtat: la proposta garanteix itineraris de continuïtat a les activitats un cop acaba l’etapa escolar. 

  • Varietat: fem una aposta per fer una proposta àmplia i variada en tots els àmbits (esports, idiomes, creativitat, cultural...). 

  • Homogeneïtat: seguiment d’una coordinació estructural i tècnica per alinear la proposta amb la línia pedagògica del centre. 

  • Treball de valors: demanem als especialistes intervenció pedagògica, no només tècnica de la seva activitat. 

  • Valor afegit: col·laborem en la vinculació de l’escola amb el seu entorn. Fem xarxa i generem identitat.

Image title


Període d'inscripcions: de l'11 de juny al 8 de juliol.

Al setembre s’obrirà un segon període per les activitats amb places disponibles.

Per tramitar la vostra inscripció cal fer-ho online, clicant AQUÍ.

  • Presencialment: disposeu del suport de les coordinacions del centre que us assistiran durant el procés d'inscripció.

Documentació adjunta:

  • És imprescindible fer-nos arribar els següents documents (en cas de no haver-ho fet amb anterioritat):

    • Fotocòpia del CATSALUT

    • Fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental (Per activitats OMET, si presenteu una còpia del carnet, gaudireu d'un 20% de descompte)

Places:

  • El 17 de juliol enviarem un mail informatiu indicant quin és l’estat d’inscripcions de cada grup (a la vostra área privada podreu veure a quines activitats esteu inscrits).

  • Limitades per activitat (mínim i màxim).

  • Garantides a antics usuaris a l’activitat que s’inscriuen durant el mes de juny.

Criteris d'admissió:

  • Les activitats de Bon dia i Esplai de tarda no tenen limitació de places.

  • La resta d’activitats extraescolars tenen un màxim de places. Durant el primer període d’inscripció, en cas de sobrepassar el màxim de places en alguna activitat, els criteris de selecció seran:

    • Antiguitat a l’activitat.

    • Sorteig.

  • Els i les sòcies de l'AMPA tindran preferència en el cas que alguna activitat tingui llista d'espera.

  • Un cop finalitzat el primer període d’inscripció, el criteri d’admissió per les activitats amb places vacants serà l’ordre d’arribada.

Durada de les activitats:

  • Les activitats de Bon dia i esplai de tarda comencen el primer dia de curs (12 de setembre), i finalitzen l’últim dia.

  • La resta d’activitats extraescolars comencen a partir del dilluns 17 de setembre i finalitzaran l’últim dia de curs.

Assistència

  • Quan un nen/a es queda esporàdicament a permanències després de l’activitat, cal informar‐ho per escrit a la coordinació d’extraescolars.

  • Quan un nen/a no es queda esporàdicament a l’activitat extraescolar, cal comunicar‐ho per escrit a la coordinació d’extraescolars i, si són alumnes de P3 a 2n, també al/a la mestre/a.

Modificacions

  • Qualsevol modificació (alta o baixa) d’activitats  extraescolars  s’ha de comunicar per escrit (trobareu el model a www.paidos.cat a la secció de documentació) com a màxim el dia 20 del mes anterior a la modificació.

Quotes

Les activitats extraescolars tindran 10 quotes (de setembre a juny). Als/les alumnes inscrits durant el primer període d’inscripció, se’ls hi cobrarà una quota de 10€, per verificar la inscripció, que es descomptaran de la primera quota del mes de setembre. Aquest import no serà retornable en cas de baixa o canvi d'activitat.

A partir d'aquí, la forma de pagament serà mitjançant quotes mensuals que varien en funció de les activitats: 

  • Rebuts retornats del banc/caixa: si és per motius imputables al client, es cobraran les despeses financeres.

  • Data pagament quotes: tant els rebuts domiciliats com els pagaments efectius, es faran els 5 primers dies laborables de cada mes.

  • Les activitats extraescolars parteixen d’un cost anual, i us apliquem un fraccionament en el seu pagament per a que sigui més assequible.

  • Si s’acumula una quota sense pagar, no es podrà seguir fent ús de l’activitat d’extraescolar fins que no s’aboni la quantitat corresponent.

  • Cal ser soci del AMPA. No ser soci/a suposarà un pagament de matrícula extra a les activitats extraescolars de 30€, destinats a l'AMPA.

  • Qualsevol família que acumuli deutes del curs anterior no podrà inscriure’s al servei.

Autoritzacions

  • Recollida nen/a: En cas que el/la pare/mare/tutor/a no sigui la persona que el/la ve a recollir, de manera fixa o esporàdica, caldrà lliurar a la coordinació d’extraescolars l’autorització conforme el/la recull una altra persona (cangur, una altra mare/pare, etc.) 

  • Medicaments: Per administrar medicaments als alumnes, cal que el pare/mare/tutor legal porti una recepta, o informe del metge, on hi consti el nom del nen/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Igualment, també ha d’aportar un escrit oficial “Autorització d’administració de medicació als alumnes” on es demana i autoritza al personal de centre, o monitor, que administri al nen/a la medicació prescrita.

Organització

  • Calendari de les activitats: Les activitats extraescolars comencen el 17 de setembre i acaben al juny (l’última setmana de curs). Els dies de festa tradicional (carnestoltes, Sant Jordi...) també hi ha activitats extraescolars. Els serveis de Bon dia, acollida i esplai, s'inicien el primer dia d'escola (12 de setembre).

  • Horari de les activitats de tarda:

    • Activitats pels nens de P3 a 6è: de 16.30h a 18h

    • Excepcionalment s'introdueixen les activitat de Teatre, de 1r a 4t, i Hip Hop, de 2n a 6è, en horari de migdia (dimarts i dijous, respectivament).

    • Portes obertes d’extraescolars: al llarg del segon trimestre hi haurà unes jornades de portes obertes, on les famílies podreu assistir/participar a una classe del vostre fill/a.

  • Berenar: hi haurà un espai, en funció de l’activitat, en el que els nens/es tindran una estona per berenar abans de l’ inici de l’activitat específica. El berenar s’ha de portar de casa. D’aquesta manera, els nens/es poden gaudir d’un descans entre l’horari lectiu i l’ inici de l’activitat extraescolar. 

  • Recomanacions pel berenar (d’acord amb la normativa escolar): fruita, entrepà, etc.

  • Collserola
  • La Floresta
  • Joan Maragall
  • Pins del Vallès
  • Pi d'en Xandri
  • Gerbert d'Orlhac
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
  • L'Olivera
  • Ciutat d'Alba
  • La Mirada
  • El Pinar
  • Pla i Farreras