

Amb les activitats extraescolars pretenem anar més enllà d’oferir un servei d’activitats, per això hem estat pioners en vincular les activitats a entitats del teixit municipal. Així, fer una activitat extraescolar és una oportunitat per generar identificació entre l’infant i la família amb el seu entorn.
El vincle entre entitat i Paidos s’estableix mitjançant un conveni de col.laboració, en el que Paidos aporta el projecte genèric, la coordinació pedagògica, la gestió operativa, seguiment i avaluació del projecte i l’estructura organitzativa; i l’entitat el programa de l’activitat, la metodologia, el personal tècnic i les activitats extraordinàries fora del centre per fomentar la identificació del nen/a amb l’entitat i amb Sant Cugat.
Actualment tenim convenis amb més de 30 entitats, podeu consultar-les a la secció d’amics i col·laboradors/es.
Els trets principals de la proposta són:
Qualitat: associant-nos amb entitats especialitzades.
Continuïtat: la proposta garanteix itineraris de continuïtat a les activitats un cop acaba l’etapa escolar.
Varietat: fem una aposta per fer una proposta àmplia i variada en tots els àmbits (esports, idiomes, creativitat, cultural...).
Homogeneïtat: seguiment d’una coordinació estructural i tècnica per alinear la proposta amb la línia pedagògica del centre.
Treball de valors: demanem als especialistes intervenció pedagògica, no només tècnica de la seva activitat.
Valor afegit: col·laborem en la vinculació de l’escola amb el seu entorn. Fem xarxa i generem identitat.
Període d'inscripcions: del 9 de juny al 7 de juliol
Per tramitar la vostra inscripció cal fer-ho online, clciant AQUÍ (enllaç actiu a partir de divendres 9 de juny).
Presencialment: disposeu del suport de les coordinacions del centre que us assistiran durant el procés d'inscripció.
Documentació adjunta
És imprescindible fer-nos arribar els següents documents (en cas de no haver-ho fet amb anterioritat):
Fotocòpia del CATSALUT
Fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental (Per activitats OMET, si presenteu una còpia del carnet, gaudireu d'un 20% de descompte)
Places:
El 12 de juliol enviarem un mail informatiu indicant quin és l’estat d’inscripcions de cada grup (a la vostra área privada podreu veure a quines activitats esteu inscrits).
Limitades per activitat (mínim i màxim).
Garantides a antics usuaris a l’activitat que s’inscriuen durant juny-juliol.
Un cop finalitzat el període d’inscripció, el criteri d’admissió per les activitats amb places vacants serà l’ordre d’arribada.
Criteris d'admissió:
Les activitats de Bon dia, Acollida i Esplai de tarda no tenen limitació de places.
La resta d’activitats extraescolars tenen un màxim de places. Durant el període d’inscripció, en cas de sobrepassar el màxim de places en alguna activitat, els criteris de selecció seran:
Antiguitat a l’activitat
Sorteig
Durada de les activitats:
Les activitats de Bon dia i esplai de tarda comencen el primer dia de curs (6 de setembre), i finalitzen l’últim dia.
La resta d’activitats extraescolars comencen a partir del dilluns 18 de setembre i finalitzaran l’últim dia de curs.
Assistència
Quan un nen/a es queda esporàdicament a l’ acollida o esplai de tarda, també cal informar‐ho per escrit a la coordinació d’extraescolars i al/la mestre/a.
Quan un nen/a no es queda esporàdicament a l’activitat extraescolar, cal comunicar‐ho per escrit a la coordinació d’extraescolars i, si són alumnes d'i3 a 2n, també al/a la mestre/a.
Modificacions
Qualsevol modificació (alta o baixa) d’activitats extraescolars s’ha de comunicar per escrit (trobareu el model a www.paidos.cat a la secció de documentació) com a màxim el dia 20 del mes anterior a la modificació.
Quotes
Les activitats extraescolars tindran 10 quotes (de setembre a juny). Les activitats de Cuina, Teatre musical, Ciències i Anglès tenen un primer pagament en concepte de material. Aquest import no serà retornable en cas de baixa o canvi d'activitat.
A partir d'aquí, la forma de pagament serà mitjançant quotes mensuals que varien en funció de les activitats.
Altres aspectes:
Rebuts retornats del banc/caixa: si és per motius imputables al client, es cobraran les despeses financeres.
Data pagament quotes: tant els rebuts domiciliats com els pagaments efectius, es faran els 5 primers dies laborables de cada mes.
Les activitats extraescolars parteixen d’un cost anual, i us apliquem un fraccionament en el seu pagament per a que sigui més assequible.
Per realitzar activitats extraescolars és imprescindible ser soci/a de l'AFA. Queden exclosos d'aquesta normativa el servei d'acollida matinal i d'esplai de tarda.
Si s’acumula una quota sense pagar, no es podrà seguir fent ús de l’activitat d’extraescolar fins que no s’aboni la quantitat corresponent.
Qualsevol família que acumuli deutes del curs anterior no podrà inscriure’s al servei.
Autoritzacions
Recollida nen/a: En cas que el/la pare/mare/tutor/a no sigui la persona que el/la ve a recollir, de manera fixa o esporàdica, caldrà lliurar a la coordinació d’extraescolars l’autorització conforme el/la recull una altra persona (cangur, una altra mare/pare, etc.)
Medicaments: Per administrar medicaments als alumnes, cal que el pare/mare/tutor legal porti una recepta, o informe del metge, on hi consti el nom del nen/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Igualment, també ha d’aportar un escrit oficial “Autorització d’administració de medicació als alumnes” on es demana i autoritza al personal de centre, o monitor, que administri al nen/a la medicació prescrita.
Organització
L’esplai i l’acollida de matí i tarda comencen el primer dia de curs (6 de setembre) i acaben el darrer dia de curs. Pel bon funcionament de l'acollida i l'entrada lectiva a l'escola, la porta exterior, és tancarà a les 8.40h.
La resta d’activitats extraescolars comencen el 18 de setembre i acaben al juny (l’última setmana de curs). Els dies de festa tradicional (carnestoltes, Sant Jordi...) també hi ha activitats extraescolars.
Horari de les activitats de tarda:
Acollida de tarda: de 16.30h a 17.00h
Activitats i esplai: de 16.30h a 18.00h
Portes obertes d’extraescolars: al llarg del segon trimestre hi haurà unes jornades de portes obertes, on les famílies podreu assistir/participar a una classe del vostre fill/a.
Berenar: hi haurà un espai, en funció de l’activitat, en el que els nens/es tindran una estona per berenar abans de l’ inici de l’activitat específica. El berenar s’ha de portar de casa. D’aquesta manera, els nens/es poden gaudir d’un descans entre l’horari lectiu i l’ inici de l’activitat extraescolar.
Recomanacions pel berenar (d’acord amb la normativa escolar): fruita, entrepà, etc.
Escola Ciutat d'Alba
Carrer de Pere Ferrer, 5, 08195 Sant Cugat del Vallès, Barcelona
AMPA/AFA
PAIDOS
Responsables
Menjador: Artur Riba
Extraescolars: Adrià Illa
Tel. 608 02 23 23
paidosciutatdalba@fundesplai.org
Documentació
Informació extraescolars 22-23 Ciutat d'Alba P4 a 6è
Informació extraescolars 22-23 Ciutat d'Alba
Condicions protecció i tractament de dades
Autorització d'administració de medicaments
Sol·licitud de dieta pel menjador
Modificació menjador (alta/baixa)