paidospaidos
  • Ciutat d'Alba
  • Collserola
  • El Pinar
  • Gerbert d'Orlhac
  • Joan Maragall
  • L'Olivera
  • La Floresta
  • La Mirada
  • Pins del Vallès
  • Pla i Farreras
  • Pureza de María
  • Santa Isabel
Pi d'en Xandri Pi d'en Xandri

Sabies que... Hem de reduir el sucre de la dieta?

Categoria: Menjador / 04 d'abril 2019

La ingesta creixent de sucres lliures s’associa amb una mala qualitat de l’alimentació i pot fer reduir la ingesta d’altres aliments més adequats des del punt de vista nutricional. També pot incrementar el risc d’excés de pes, de càries dental i de patir problemes de salut crònics.

Els sucres lliures afegits són:

  • Els afegits per fabricants en els productes.

  • Els afegits pel cuiner o el consumidor final.

  • Els sucres presents de manera natural a la mel, xarops, sucs de fruita naturals i concentrats de fruita (no la fruita sencera).

L'Organització Mundial de la Salut recomana limitar el consum de sucres lliures o afegits a menys del 10% de la ingesta calòrica total, el que suposa un màxim de 50 grams al dia. També afegeix que si reduïm la ingesta d’aquests sucres per sota del 5%, 25g al dia, obtindrem beneficis addicionals. Enquestes de la AECOSAN mostren que en la població infantil i adolescent la ingesta és de 95,1 g/dia, fet que suposa el 21,5% de l'energia total diària, dels quals 10.4% són afegits.

La disminució del consum de sucres ha d’anar acompanyat d’una dieta equilibrada, sense aliments malsans i amb activitat física.


COM PODEM REDUIR EL CONSUM DE SUCRE?

  • Reduïu al màxim la ingesta d’aliments processats i ultraprocessats, en especial begudes ensucrades i energètiques, brioixeria, galetes, cereals de l’esmorzar, postres làcties ensucrades, batuts ensucrats , pastissos, gelats, llaminadures, etc.

  • Minimitzeu la quantitat de sucre que afegiu manualment, per exemple, als iogurts, cafès, infusions, etc.

  • En lloc de posar sucre al iogurt, afegiu-hi compota de fruita sense sucre, fruita triturada o daus de fruita madura.

  • Defugiu posar sucre o cacau ensucrat a la llet

  • Eviteu els sucs de fruita i prioritzeu la fruita sencera.

  • En la majoria de receptes de dolços, podeu reduir la quantitat de sucre a la meitat.

  • Podeu utilitzar fruita molt madura i/o fruita dessecada (panses, prunes, orellanes, dàtils, etc.) en lloc de sucre per endolcir, espècies per ressaltar el gust (vainilla, canyella, etc.) i també pell de taronja o de llimona.

  • La utilització d’altres endolcidors com xarops, sucre morè, fructosa, mel, concentrats de fruites, melasses, edulcorants artificials, etc. no suposen cap avantatge per a la salut i, per tant, és millor no consumir-los.


IDEES D'ESMORZAR I BERENARS SALUDABLES

  • Torrades de pa amb hummus de cigrons casolà i llet de vaca o beguda vegetal (sense ensucrar).

  • Iogurt (sense sucre) amb fruites de temporada i fruita seca torrada.

  • Pa de llavors amb compota de fruites natural i canyella.

  • Llet de vaca o beguda vegetal sense ensucrar amb xia i fruites de temporada.

  • Xips de verdures casolans fetes al forn.

  • Flocs de civada o musli sense ensucrar amb mató i fruita.

  • Batut de fruita de temporada amb iogurt.


https://www.sinazucar.org/

Escola Pi d'en Xandri

C/Santa Teresa 61 08172 Sant Cugat del Vallès

Web de l'escola

AMPA/AFA

Web de l'ampa/afa

PAIDOS

Responsables

Menjador: Marina Espinach

Extraescolars: Ernest Miramunt

Tel. 680 425 893

paidospidenxandri@fundesplai.org